niedziela, 28 sierpnia 2011

Risotto con pesto




Przepis wg Jamie'go Oliviera. Podstawę stanowi klasyczne risotto bianco, które podajemy z bazyliowym pesto.

Bazyliowe pesto:
Potrzebujemy duuuużą garść świeżej bazylii (ja "ogoliłam" wystawioną na balkon doniczkę)
2 łyżki mielonych orzechów np. laskowych (w przepisie klasycznym są to oczywiście orzeszki piniowe, ale jeśli stanę przed wyborem: kupić butelkę czerwonego wina czy małe opakowanie pinii, to nie mam dylematów ;-) ), można eksperymentować z orzechami, pestkami dyni lub słonecznika
mały ząbek czosnku
parmezan
oliwę
sól

Do blendera wrzucam czosnek i rozdrabniam, dodaję umyte i osuszone listki bazylii, orzechy/pestki, parmezan. Mielę wszystko razem (puryści przygotowują pesto w moździerzu, ale jestem na to zbyt leniwa), doprawiając solą. Dolewam oliwy, miksując dalej do uzyskania pożądanej konsystencji (ja lubię dość luźne pesto). Podaję, wykładając na porcji risotto 2 łyżki pesto. Do popicia obowiązkowo wino!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz